اترک کود

تولید کود های شیمیایی و کلات های فلزی با عملکرد بالا

اترک کود

تولید کود های شیمیایی و کلات های فلزی با عملکرد بالا

شرکت اترک کود در بازار محصولات کشاورزی در مدت کوتاهی توانسته به کمک دانشجویان جوان صنعت کشاورزی و شیمی گامی کوچک در تولید و فروش انواع کود کامل خاکی شامل NPK ها، انواع چالکود، انواع NPK های هیدروپونیک و کلاتها بصورت فله ای و بسته بندی بنا به درخواست خریداران بردارد.

پیوندهای روزانه
پیوندها

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

 

در انتخاب سیستم‌های مختلف آبیاری تحت فشارعوامل مختلفی از قبیل شرایط آب و هوایی، خاک، آب ، مسائل اجتماعی، نوع مالکیت‌ها و شکل و اندازه مزارع، نیروی کارگری مورد نیاز، دخیل می‌باشند.
امروزه آبیاری بارانی برای بیشتر گیاهان وتقریباً تمام خاک‌های قابل آبیاری مناسب است، زیرا تنوع تجهیزات آبیاری بارانی در بازار و کنترل موثر آن در پخش آب موجب شده که این سیستم در بیشتر پستی و بلندی‌ها مفید واقع شود و از جمله محدودیت های آن می توان به وجود باد شدید در منطقه و یا گرمای زیاد بویژه در جنوب ایران و همچنین کیفیت آب آبیاری که میزان کلر و سدیم محلول در آن بالا باشد اشاره کرد.
در خصوص کاربرد سیستم‌های آبیاری قطره‌ای نیز که به عنوان یک روش مدرن آبیاری مطرح می‌باشند محدودیت‌هایی در خصوص کیفیت آب، تجمع نمک در سطح خاک و محدودیت‌های فنی- اقتصادی وجود دارد.

در طرح شبکه‌های آبیاری تحت فشار علاوه بر ملاحظات فنی و اجتماعی، شرایط آب و هوا و خاک برای منطقه طرح لزوم بررسی و انجام مطالعات تناسب کیفی اراضی که میزان مناسب بودن اراضی را برای نوع معینی از کاربری مشخص می‌کند بیش از پیش احساس می‌گردد.

اجرای شبکه‌های آبیاری به خصوص روش‌های آبیاری تحت فشار در هر منطقه مستلزم شناسایی و مطالعه دقیق از وضعیت کلیه پارامترهای مربوطه و اثرگذار از قبیل پارامترهای فیزیکی و غیرفیزیکی است تا پس از تجزیه و تحلیل آن‌ها نسبت به طراحی و اجرای پروژه در منطقه اقدام نمود.
بخشی از این اطلاعات شامل اطلاعاتی است در مورد :

وضعیت اجتماعی و اقتصادی ،بازار فروش، روش مدیریت، علایق و رغبت زارعین، تجارب محلی و سایر مواردی که می‌توانند امکان توسعه انواع مختلف روش‌های تحت فشار را برای منطقه به خصوص با محدودیت مواجه سازد.
بدیهی است جمع آوری این اطلاعات می‌تواند موانع و محدودیت ‌های موجود را شناسایی کرده و به طراح در انتخاب روش آبیاری مناسب کمک نماید.
بخشی دیگر، اطلاعات فیزیکی است که عمدتا به عنوان پارامترهای مورد نیاز طراحی سیستم شناخته می‌شوند و طراحی سیستم برپایه آن‌ها استوار است. این اطلاعات شامل موارد زیر است:
 
اطلاعات مربوط به منابع آب و خاک
اطلاعات مربوط به شرایط آب و هوایی و اقلیم منطقه طرح
اطلاعات مربوط به گیاه
اطلاعات مربوط به روش‌های مختلف آبیاری

 

منابع:

irrigation.blog.ir

 @Sabz_Kasht

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۳۸
atrak kood