اترک کود

تولید کود های شیمیایی و کلات های فلزی با عملکرد بالا

اترک کود

تولید کود های شیمیایی و کلات های فلزی با عملکرد بالا

شرکت اترک کود در بازار محصولات کشاورزی در مدت کوتاهی توانسته به کمک دانشجویان جوان صنعت کشاورزی و شیمی گامی کوچک در تولید و فروش انواع کود کامل خاکی شامل NPK ها، انواع چالکود، انواع NPK های هیدروپونیک و کلاتها بصورت فله ای و بسته بندی بنا به درخواست خریداران بردارد.

پیوندهای روزانه
پیوندها

۱۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

 


آبیاری بارانی قرقره ای (گان):
این دستگاه برای آبیاری زمین هموار و ناهموار و گیاهان کوتاه و بلند مورد استفاده قرار می گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۱۲
atrak kood

پیش از این هند به دنبال تولید اوره در خاک ایران بود، اما اکنون تصمیم گرفته است با اصلاح ساختار نیاز به واردات 8 میلیون تنی اوره را در خاک خودش تولید کند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۰۶
atrak kood

مشخصات


فارسی رایج: سراستیوم (برف تابستان)    
نام انگلیسی: Snow in summer  
نام علمی: Cerastium tomentosum
از خانواده: Caryophyllaceae

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۶ ، ۰۸:۵۱
atrak kood

هیات وزیران در مصوبه ای بدهی بیش از 635 میلیارد ریالی شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی به بانک کشاورزی را به دولت منتقل و آن را به عنوان افزایش سرمایه دولت نزد این شرکت منظور کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۶ ، ۰۸:۴۶
atrak kood

 

فصل بهار  بهترین فرصت برای کسانی است که می خواهند این لذت را تجربه کنند.در این گزارش با ما همراه شوید تا خیلی ساده سبزی کاری در آپارتمان را یاد بگیرید.

در بهار چه نوع سبزی‌هایی بکاریم

همه سبزی‌ها را می‌توان در این فصل کاشت و بسیار خوب هم رشد می‌کنند اما گاهی نحوه نگهداری و تغذیه خاک آنها با هم متفاوت است. مثلا گوجه‌فرنگی برای رسیدن (در مقایسه با گیاهان دیگر) به مواد غذایی بیشتری نیاز دارد و اگر ما دو هفته یک بار به خیار کود می‌دهیم، باید هفته‌ای دو بار به گوجه‌فرنگی کود بدهیم  و هنگامی که گوجه‌ها نشاء شدند و چهار تا پنج سانتی‌متر رشد کردند باید به گلدان بزرگی منتقل شوند زیرا ریشه آنها قوی می‌شود و هر چه گلدان بزرگ‌تر باشد، بیشتر هم میوه می‌دهد. در مورد فلفل‌ هم دقیقا همین‌طور است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۶ ، ۰۹:۵۵
atrak kood

      اگر چه بهترین روش برای جبران مواد غذایی گیاه در خاک انجام آزمون خاک قبل از کاشت درختان می باشد اما بی شک مطمین ترین راه برای شناسایی کمبودهای عناصر غذایی در درختان انجام آزمون تجزیه برگی است. ولی از آنجا که امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات مربوطه در تمام مناطق وجود ندارد شناسایی علایم کمبود عناصر در درختان و جبران آنها می تواند باعث افزایش مقاومت درختان در برابر آفات و ببماریها و افزایش عملکرد محصول در واحد سطح شود. در زیر علایم بارز کمبود عناصر مهم تشریح می گردد:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۶ ، ۰۹:۵۱
atrak kood


      "با تسطیح مزارع خود، بهره‌وری آب را تا دو برابر افزایش دهیم."                     

      این جمله یک ادعا نیست! کافی است تجربه کشاورزان را جویا شوید. ناهمواری اراضی زراعی باعث کاهش قابل ملاحظه بازده محصول و توزیع غیریکنواخت آب در مزارع می‌شود. نقاط پست بیش از اندازه و نقاط مرتفع کمتر از اندازه آبیاری می‌شوند که هر دو برای محصول مضر است. اگر فراتر رویم، حتی زمین‌های ناهموار از کودهای شیمیایی و کار ماشین‌آلات کشاورزی نیز به خوبی بهره‌مند نمی‌شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۶ ، ۰۹:۴۵
atrak kood

بازار زعفران به ثبات رسید

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه بازار طلای سرخ به ثبات نسبی رسیده است، حداقل و حداکثر قیمت این محصول را اعلام کرد.
سید علی حسینی در گفتگو با مهر اظهارداشت: در حال حاضر بازار زعفران از ثبات نسبی برخوردار است و قیمت هرکیلوگرم از این محصول حداقل ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۶ ، ۰۹:۱۵
atrak kood


  

   گیاه Aloe juvenna ( آلوئه جوونا ) گیاهی است از خانواده XANTHORRHOEACEAE  ( سریشیان ) که بومی کنیا میباشد .
خانواده سریشیان دارای 400 عضو میباشد که اکثرا متعلق به مناطق گرمسیری هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۶ ، ۰۹:۵۴
atrak kood

معرفی ویژگی های زاموفیلیا

زاموفیلیا ها گیاهانی هستند با ریزوم ها و غده های متراکم. این ریزوم ها همان ساقه های زیر زمینی و پیاز مانند گیاه هستند که  ریشه گیاه رو تشکیل میدن. با رشد بیشتر ریزوم ها در خاک، جوانه ها و پاجوش های جدیدی بوجود میان.

زاموفیلیا گیاهی همیشه سبزه و در برابر تنش های محیطی بسیار مقاومه. منظورم از تنش های محیطی، عدم وجود نور کافی و آبدهی به موقع هست. همونجوری که در ابتدا گفتم خشک کردن این گیاه به مراتب از نگهداریش سختتره. برگهای زیبای زاموفیلیا دلیل اصلی محبوبیت این گیاهه .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۰۱
atrak kood