اترک کود

تولید کود های شیمیایی و کلات های فلزی با عملکرد بالا

اترک کود

تولید کود های شیمیایی و کلات های فلزی با عملکرد بالا

شرکت اترک کود در بازار محصولات کشاورزی در مدت کوتاهی توانسته به کمک دانشجویان جوان صنعت کشاورزی و شیمی گامی کوچک در تولید و فروش انواع کود کامل خاکی شامل NPK ها، انواع چالکود، انواع NPK های هیدروپونیک و کلاتها بصورت فله ای و بسته بندی بنا به درخواست خریداران بردارد.

پیوندهای روزانه
پیوندها

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است


Anthorium andreanum

آنتوریوم به نور متوسط ، هوای گرم، آبیاری فراوان، رطوبت نسبی 70 تا 90 درصد و خاک اسیدی احتیاج دارد.
کود:
کود مورد نیاز این گیاه را می توان به میزان 2 گرم در لیتر، هر 3 هفته یکبار، از اسفند تا آذر ماه مورد استفاده قرارداد. بهتر است از کودهای آلی نیز استفاده شود.
خاک:
خاک گلدان آنتوریوم عبارت است از تورب با کمی ماسه.
ازدیاد:      
آنتوریوم رطوبت محیطی را می‌پسندد و درجه حرارت 15 تا 20 درجه سانتیگراد بهترین درجه حرارت برای گل کردن آن می باشد. این گیاه دارای انبوهی از ریشه های آبدار، سست وگوشتی است که به نظر می رسد گیاه را از داخل گلدان به خارج هل میدهد.به وسیله جداکردن توده ریشه ها در جائی که گیاهان کوچک مجزا درکنار گیاه مادری مشاهده می شوند، تکثیر آنتوریوم صورت می گیرد. هرگز ریشه را با زور جدا نکنید و سعی کنید گیاهانی را از کنار پایه مادری جدا کنید، که رشد فعال داشته و برگهای جدید تولید کرده اند. سپس آنها را در گلدانی با قطر دهانه 13-11 سانتیمتر ، حاوی کمپوست گلدانی با پایه پیت، بکارید. مراقب باشید گیاهچه به زیر خاک فرو نرود و کمی بالاتر از سطح خاک قرار بگیرد. دمای محیط را روی 24 درجه سانتیگراد تنظیم کرده و رطوبت را بالا نگه دارید. برای این منظور یا مرتب مه پاشی کنید و یا گلدان یا کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید.

 

منبع:

 

کانال تلگرام    

@giahan_zinati

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۵ ، ۲۱:۴۷
atrak kood

نحوه کاشتن تمبر هندی از بذر:
این درخت بونسای خیلی خوشگلی میده

برای شکستن خواب دانه ها باید ابتدا آنها را تمیز کنید.بذر آلوچه هندی باید کاملا تمیز مثل لوبیا شده باشد.سپس آنها را داخل آب گرم بریزید.آب جوش نه!!آب گرم کمی داغ.سپس بگذارید تا به دمای اتاق برسد.سپس باز دوباره چندبار اینکار را انجام دهید.زمانی که لایه روی بذر کنده شد کافی است.
حتی با کمک انگشتان دست هم میتوان پوست رویی بذر را جدا کرد.
سپس ظرفی که ته آن سوراخ داشته باشد برای خروجی آب اضافه انتخاب کنید.داخل آن دوسوم کوکوپیت(پیت نارگیل) و یک سوم پیت ماس بریزید.بعد مخلوط کنید.سپس دانه ها را به فاصله چند سانتی متر ازهم بکارید.خیلی زیر خاک نکنید.به اندازه دوبرابر اندازه دانه.
آنها بعد بزودی رشد خواهند کرد.

 

منبع:

@ikiu_golkhoneh

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۵ ، ۲۳:۲۳
atrak kood