اترک کود

تولید کود های شیمیایی و کلات های فلزی با عملکرد بالا

اترک کود

تولید کود های شیمیایی و کلات های فلزی با عملکرد بالا

شرکت اترک کود در بازار محصولات کشاورزی در مدت کوتاهی توانسته به کمک دانشجویان جوان صنعت کشاورزی و شیمی گامی کوچک در تولید و فروش انواع کود کامل خاکی شامل NPK ها، انواع چالکود، انواع NPK های هیدروپونیک و کلاتها بصورت فله ای و بسته بندی بنا به درخواست خریداران بردارد.

پیوندهای روزانه
پیوندها

نقش مس و علائم کمبود آن

دوشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۱۵ ب.ظ

نقش مس

مس در ساختار سه نوع پروتئین وجود دارد و چند آنزیم را فعال می­کند. یون­های مس تنها به صورت کمپلکس و قابل مبادله به ماده آلی، متصل و قابل جذب می­باشند. در صورت کمبود مس، برگ­ها کوچک مانده و سرشاخه­های جوان دچار برگ سوختگی می­شوند و در محیط­هایی با PH قلیایی، مس بطور کلی غیر قابل جذب برای گیاه می­باشد، لذا بازده مس موجود در خاک­های ایران بسیار پایین است. این عنصر در سیستم­های آنزیمی اکسیداز-کاتالاز ضروری است و در واکنش­های انتقال الکترون سهیم بوده و فعال کننده چندین آنزیم است. مس در گیاه متحرک نیست، لذا همواره به شکل رسوب در خاک باقی می­ماند.

 

علائم کمبود مس

برگ­های دچار کمبود مس پیچیده شده و دمبرگ آنها به سمت پائین خم می­شود. کمبود مس می­تواند با کلروز خفیف سرتاسری همراه با فقدان فشار ترگر همیشگی در برگ­های جوان، بیان شود. برگ­های به تازگی بالغ شده، مشبک شده، رگبرگ­های سبز همراه با مناطق سفید شده تا خاکستری مایل به سفید از خود نشان می­دهند. برخی برگ­ها، نقاط تو خالی کلروتیکی نشان داده و تمایل به خمیدن به سمت پائین دارند. برگ­ها کوچک و کلروتیک همراه با لکه­های نکروتیک می­شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۶
atrak kood

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی