اترک کود

تولید کود های شیمیایی و کلات های فلزی با عملکرد بالا

اترک کود

تولید کود های شیمیایی و کلات های فلزی با عملکرد بالا

شرکت اترک کود در بازار محصولات کشاورزی در مدت کوتاهی توانسته به کمک دانشجویان جوان صنعت کشاورزی و شیمی گامی کوچک در تولید و فروش انواع کود کامل خاکی شامل NPK ها، انواع چالکود، انواع NPK های هیدروپونیک و کلاتها بصورت فله ای و بسته بندی بنا به درخواست خریداران بردارد.

پیوندهای روزانه
پیوندها

نقش منگنز و علائم کمبود آن

دوشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۰۶ ب.ظ

نقش منگنز

منگنز در بعضی واکنش­های آنزیمی شرکت می­کند و موجب فعال شدن تعدادی از آنزیم­ها به­ویژه دکربوکسیلار و دهیدروژنارهای چرخه کربس می­شود. این عنصر نیز به صورت دو ظرفیتی قابل تبادل است ولی به شکل نامحلول در خاک وجود دارد. می­توان گفت مهمترین نقش منگنز در گیاه در مرحله فتوسنتز و تولید اکسیژن است که جلوی فعالیت رادیکال­های آزاد را گرفته و مانع از تخریب و انهدام اسیدهای چرب موجود در غشاء می­شود. منگنز همچنین در سنتز قندها موثر است. چوبی شدن ساقه گیاه بستگی به منگنز داشته و در صورتیکه میزان آن کافی باشد گیاه را در برابر کلیه امراض و قارچ ها و آفات مقاوم می­کند. کلروپلاست­ها در گیاهان، حساس­ترین بخش نسبت به کمبود منگنز هستند.

 

 

 

علائم کمبود منگنز

 

برگ­ها کلروز کوچک بین رگبرگی تحت شرایط محدودیت کاربرد منگنز از خود نشان می­دهند. مراحل اولیه کلروز که توسط کمبود منگنز ایجاد می­شود، تا حدی شبیه به کمبود آهن است. این علائم از یک کلروز خفیف در برگ­های جوان و مشبک شدن رگبرگ­ها در برگ­های بالغ، مخصوصاً هنگامی که زیر نور قرار دارند، شروع می­شود. همچنان­که تنش افزایش می­ابد، برگ­ها به رنگ فلز مانند خاکستری تابنده­ای در آمده و لکه­های تیره و مناطق نکروتیک در امتداد رگبرگ­ها پیدا می­شوند. همچنین یک درخشندگی (جلوه) مایل به ارغوانی ممکن است در سطح بالایی برگ­ها ظاهر شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۶
atrak kood

نظرات  (۱)

سلام متشکر از مطلاب ارزشمند شما
لطفا pdf مطالب رو هم بذارین یاعلی
پاسخ:
سلام
با تشکر از پیشنهادی که داشتین، در اولین فرصت بدین منظور اقدام خواهد شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی