اترک کود

تولید کود های شیمیایی و کلات های فلزی با عملکرد بالا

اترک کود

تولید کود های شیمیایی و کلات های فلزی با عملکرد بالا

شرکت اترک کود در بازار محصولات کشاورزی در مدت کوتاهی توانسته به کمک دانشجویان جوان صنعت کشاورزی و شیمی گامی کوچک در تولید و فروش انواع کود کامل خاکی شامل NPK ها، انواع چالکود، انواع NPK های هیدروپونیک و کلاتها بصورت فله ای و بسته بندی بنا به درخواست خریداران بردارد.

پیوندهای روزانه
پیوندها

مهم ترین علائم کمبود عناصر غذایی در درختان میوه

سه شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۵۱ ق.ظ

      اگر چه بهترین روش برای جبران مواد غذایی گیاه در خاک انجام آزمون خاک قبل از کاشت درختان می باشد اما بی شک مطمین ترین راه برای شناسایی کمبودهای عناصر غذایی در درختان انجام آزمون تجزیه برگی است. ولی از آنجا که امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات مربوطه در تمام مناطق وجود ندارد شناسایی علایم کمبود عناصر در درختان و جبران آنها می تواند باعث افزایش مقاومت درختان در برابر آفات و ببماریها و افزایش عملکرد محصول در واحد سطح شود. در زیر علایم بارز کمبود عناصر مهم تشریح می گردد:

      🍬نیتروژن:
در صورت کمبود ازت از برگ های پیر به برگ های جوان منتقل شده و علایم کمبود اکثر در برگ های پیر مشاهده می شود توقف رشد و زردی برگ های پایین درخت از علایم کمبود ازت است.

      🍡فسفر:
 توقف رشد برگ ها، کوچک شدن برگ ها و ارغوانی شدن برگ های پایینی از علایم کمبود فسفر است.

      🍥پتاسیم:
کمبود پتاسیم باعث رنگ پریدگی، سوختگی حاشیه برگ ها و زرد شدن حاشیه برگ های پایینی می شود و در درخت انگور سبب خشک شدن نوک خوشه های انگور می گردد.

      🍬گوگرد:
کمبود گوگرد باعث توقف رشد و زرد شدن برگ های پایینی می شود.

      🍡آهن:
از علایم کمبود آهن زرد شدن پهنک برگ های جوان و سبز باقی ماندن رگبرگ های آن است. برگ های تازه روئیده زردی بیشتری نشان می دهند و در نهایت لکه های نارنجی بر روی برگ های انتهای توسعه می یابند.

      🍥روی:
بارزترین مشخصه کمبود روی ریز شدن برگ ها و جارویی شدن برگ های جوان در سرشاخه های درخت می باشد وجود نقاط زرد کرمی رنگ در زمینه سبز تیره برگ های میانی است . کمبود روی سبب غیر همزمان رسیدن میوهای انگور می شود.

      🍬منگنز:
کمبود منگنز شبیه سایر ریز مغذی ها در خاک های آهکی اتفاق می افتد. برگ ها زرد کمرنگ می شوند و این زردی از حاشیه های برگ شروع شده و به سمت رگبرگ میانی توسعه می یابد.

      🍡مس:
کمبود مس در درختان میوه سبب ایجاد شاخه های پر رشد با برگ های درشت به رنگ سبز تیره و با لکه های زرد رنگ می شود. در صورت تشدید کمبود تمام شاخه های جوان خشکیده می شوند.

      🍥کلر:
خشکی برگ ها مخصوصا" حاشیه های آنها از علائم عمومی کمبود کلر در درختان میوه است. در مقایسه با کمبود کلر سمیت آن گستردگی جهانی دارد.

      🍬بر:
کمبود بر در درختان میوه سبب کاهش رشد و نمو پرچم ها، کاهش مدت گرده افشانی، سیاه شدن وسط میوه سیب و بد شکلی میوه می شود.

 

      منبع:

کانال نلگرامی ترویج و آموزش کشاورزی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۹
atrak kood

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی