اترک کود

تولید کود های شیمیایی و کلات های فلزی با عملکرد بالا

اترک کود

تولید کود های شیمیایی و کلات های فلزی با عملکرد بالا

شرکت اترک کود در بازار محصولات کشاورزی در مدت کوتاهی توانسته به کمک دانشجویان جوان صنعت کشاورزی و شیمی گامی کوچک در تولید و فروش انواع کود کامل خاکی شامل NPK ها، انواع چالکود، انواع NPK های هیدروپونیک و کلاتها بصورت فله ای و بسته بندی بنا به درخواست خریداران بردارد.

پیوندهای روزانه
پیوندها

کمپوست_چیست؟

دوشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷ ق.ظ

 

کمپوست نوعی کود آلی مخلوط از مواد طبیعی حاصل از یک فرآیند زیستی است.

تاریخچه کمپوست

تلنبار مواد آلی در یک مکان به منظور تجزیه و استفاده بعدی آن در کشاو رزی قرن هاست که توسط زارعین با فرهنگ های مختلف انجام م ی گیرد. در چین بیش از دو هزار سال است که بقایای گیاهی را از طریق مخلوط کردن با فضولات انسانی و حیوانی مورد استفاده قرار می دهند. در اروپا استفاده از کمپوست ضایعات به منظور افزایش حاصلخیزی خاک به زمان رو می ها بر می گردد و این امر در بین زارعین رواج زیادی داشت.

در این فرآیند زیستی ، زباله های جامد خانگی با منشاء آلی مانند پسماندهای غذایی و بقایای گیاهی تجزیه می شوند و به حالت ثابتی در می آیند . این نوع کود ، علاوه بر داشتن مواد غذایی برای رشد و نمو گیاهان می تواند با جذب میزان قابل توجهی آب ، در مواقع لزوم آب مورد نیاز گیاه را تامین نماید . کمپوست در مقایسه با کودهای آلی حیوانی به علت بالا رفتن دما در طول دوره فرآوری آن ، عاری از ریز جانداران زیان بار و بذر علف های هرز می باشد . از دیگر ویژگی های کمپوست ، ایجاد تخلخل در خاک و اصلاح همزمان بافت فیزیکوشیمیایی خاک است که ریشه دوانی و ریشه زایی مطلوب تر گیاه را سبب می گردد .

هم چنین کمپوست به علت برخورداری از هوموس ، وفور مواد غذایی آلی و حضور ریز مغذی ها باعث افزایش کمی و کیفی محصول می شود . کمپوست می تواند علاوه بر استفاده مستقیم ، بصورت ماده پایه در تولید بسیاری از کودهای آلی گرانوله نیز مورد استفاده قرار گیرد .

موارد استفاده از کمپوست

باغبانی و زراعت چمنکاری، فضاس سبز شهر ها ، اصلاح اراضی جنگلکاری مالچ و جلوگیری از فرسایش

مزایای کمپوست

اصلاح فیزیکی خاک و کاهش فشردگی و جلوگیری از فرسایش افزایش ریشه زایی و ریشه دوانی، تسهیل در تنفس ریشه و افزایش نفوذ هوا، مرطوب نگه داشتن زمین و افزایش درجه اشباعی ( قابلیت بالای نگهداری آب و مواد غذایی تامین نیاز غذایی گیاه و حاصلخیزکنندگی خاک افزایش مقاومت گیاه و افزایش جذب خنثی سازی و اصلاح شیمیایی پیشرفت بیولوژیکی خاک عاری از تخم علف های هرز حاوی میکروارگانیسم های هوازی مفید مانند ازتوباکتریه.

منبع:

کانال تلگرامی آموزش و ترویج کشاورزی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۱۱
atrak kood

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی