اترک کود

تولید کود های شیمیایی و کلات های فلزی با عملکرد بالا

اترک کود

تولید کود های شیمیایی و کلات های فلزی با عملکرد بالا

شرکت اترک کود در بازار محصولات کشاورزی در مدت کوتاهی توانسته به کمک دانشجویان جوان صنعت کشاورزی و شیمی گامی کوچک در تولید و فروش انواع کود کامل خاکی شامل NPK ها، انواع چالکود، انواع NPK های هیدروپونیک و کلاتها بصورت فله ای و بسته بندی بنا به درخواست خریداران بردارد.

پیوندهای روزانه
پیوندها

پروش گل قرنفل

چهارشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۴۳ ق.ظ

 

به گل­‌های قرنفل، صورتی­‌ها (pinks) نیز می­‌گویند. آن‌ها متعلق به خانواده­‌ای از گیاهان هستند که گل میخک نیز جزئی از آن خانواده است و مشخصه­‌ی آنها عطر تندی است که هنگام شکوفا شدن گل­‌هایشان از خود ساطع می­‌کنند.

ممکن است قرنفل­‌ها به عنوان گیاهان مقاوم یک ساله، دو ساله یا چند ساله وجود داشته باشند که بیشتر اوقات در حاشیه­‌ی راه­‌ها یا در گلدان­‌ها کاشته می­‌شوند. یک نگاه ساده به چگونگی پرورش این گیاه نشان می‌دهد که نگهداری و تطبیق‌­پذیری این گیاه گل دار جذاب، به راحتی صورت می­‌گیرد.

گیاه قرنفل

گیاه قرنفل همچنین به نام میخک شاعر (Dianthus barbatus)‌ نیز نامیده می­‌شود و عطر آن شبیه به دارچین یا ادویه­‌ی معطر میخک است. این گیاهان به طور معمول کوچک هستند و طول آنها بین 15 تا 45 سانتی­‌متر است. رنگ گل­‌های قرنفل اغلب صورتی، صورتی زرد، قرمز و سفید است. برگ­‌های این گیاه باریک است و به صورت پراکنده روی ساقه­‌های ضخیم، قرار گرفته‌­اند.

گیاه قرنفل تا سال 1971 دارای فصل گل‌دهی کوتاهی بود تا این که یک کشاورز پی برد که چگونه نوع بدون دانه­‌ی این گیاه را پرورش دهد و با این روش، دوره­‌ی گل­دهی گیاه را افزایش داد. انواع امروزی قرنفل­‌ها به طور معمول از اردیبهشت تا مهر ماه، گل­دهی می­‌کنند.

کاشت قرنفل

قرنفل­‌ها را در نور کامل، نیم سایه و یا در هر مکانی که این گیاهان حداقل 6 ساعت نور خورشید را دریافت خواهند کرد، بکارید. این گیاهان به کود و خاک خوب زه­ کشی شونده که دارای خاصیت قلیایی است، احتیاج دارند. برای کاشت گیاه صبر کنید که دوره­‌ی سرمازدگی بگذرد و سپس آن‌ها را در همان سطحی که قبلا در درون گلدان قرار داشته­‌اند و با فاصله­‌های 30 تا 45 سانتی­متری از هم بکارید. اطراف گیاهان را نیز با خاک نپوشانید.

در زمان آبیاری، به منظور خشک نگه داشتنن برگ­های گیاه، تنها قسمت پایین گیاه را آب دهید تا از ایجاد بیماری سفیدک گردی در برگ‌­ها جلوگیری شود.

چگونه از گیاه قرنفل مراقبت کنیم؟

روش های چگونگی مراقبت از این گیاه بسیار راحت و آسان است. هر زمان که گیاه خشک شد به آن آب دهید و هر 6 تا 8 هفته یکبار نیز کوددهی کنید. شما همچنین می‌­توانید در هنگام کاشت گیاه از کودهایی که به مرور آزاد می‌­شوند استفاده کنید تا از کوددهی به گیاه در طول زمان رشد خلاص شوید.

برخی از انواع قرنفل­‌ها خودرو هستند؛ بنابراین خارج کردن گل­‌های پژمرده شده و هرس کردن گیاه به منظور کم کردن گیاهان خودرو و ترغیب گیاه به گل­‌دهی مضاعف، امری ضروری است. انواع چند ساله­‌ی گیاه قرنفل عمر کوتاهی دارند و باید به وسیله­‌ی قطعه قطعه کردن ( بریدن از قسمت نوک گیاه و یا برشی از ساقه) تکثیر پیدا کنند.

بذرهای قرنفل در فروشگاه­‌های باغبانی به راحتی در دسترس هستند و شما می‌­توانید پیش از سپری شدن خطر سرمازدگی؛ کاشت و پرورش گیاه را به مدت 6 تا 8 هفته در داخل خانه انجام دهید.

انواع گل­ های قرنفل

تقریبا یک نوع از گیاه قرنفل برای هر فضا و منطقه‌­ای از باغ وجود دارد. نوع معمول یک ساله‌­ی این گیاه Dianthus chinensis یا قرنفل چینی است.

انواع چند ساله­‌ی قرنفل­‌ها شامل: (D. gratianopolitanus) ،(D. plumarius) و (D.armeria) است. برگ­ های همه­‌ی این گیاهان آبی خاکستری است و هر کدام تبدیل به رنگین کمانی از رنگ­‌ها می‌شوند.

(D. barbatus) معمول­‌ترین نوع قرنفل و گیاهی دو ساله است. این گیاه دارای گل‌­های دوتایی و تکی است و توانایی دوباره سبز شدن از بذر خود را دارا است.

(D. x allwoodii) بیشترین دوام را دارند و دوره­‌ی گل­‌دهی آنها حداقل تا 8 هفته ادامه دارد. گل­‌های این نوع از قرنفل­‌ها به ظور معمول دوتایی است و طول گیاه به 7/5 تا 15 سانتی­‌متر یا 25 تا 45 سانتی‌متر می‌­رسد.

نام مترجم: 
لیلا لباسچی
منبع : 
www.gardeningknowhow.com
parsegard.com
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۰
atrak kood

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی