اترک کود

تولید کود های شیمیایی و کلات های فلزی با عملکرد بالا

اترک کود

تولید کود های شیمیایی و کلات های فلزی با عملکرد بالا

شرکت اترک کود در بازار محصولات کشاورزی در مدت کوتاهی توانسته به کمک دانشجویان جوان صنعت کشاورزی و شیمی گامی کوچک در تولید و فروش انواع کود کامل خاکی شامل NPK ها، انواع چالکود، انواع NPK های هیدروپونیک و کلاتها بصورت فله ای و بسته بندی بنا به درخواست خریداران بردارد.

پیوندهای روزانه
پیوندها

ژربرا

پنجشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۰۸ ق.ظ

 

گل ژربرا ( Gerber daisy, Transvaal daisy )
بومی منطقه منطقه ترانسوال آفریقای جنوبی

مشخصات مورفولوژی این گیاه بدون ساقه و به ارتفاع 20 تا 50 سانتی متر از لابه لای برگهای زمردگون گیاه ، ساقه گل دهنده می باشد ، دارای گلهای مینایی شکل پرگلبرگ و یا کم گلبرگ به قطر 5 سانتی متردر رنگهای قرمز، نارنجی، صورتی، زرد و سفید با مرکز زردرنگ است . برگها کرکدار و لوب دار به طول 15 سانتیمتر هستند . انواع پاکوتاه به بلندی 30-25 سانتیمتر بیشتر به عنوان گیاه گلدانی استفاده می شود . و انواع پابلند به عنوان گل بریده به فروش می رسند .

محیط مناسب برای رشد در مکانی با شدت نور بالا بهتر گل میدهد .

کوددهی
هردو هفته یکبار با کود مایع مخصوص گیاهان خانگی تغذیه شود .

روش تکثیر
کاشت بذر در 18-13 درجه سانتیگراد در پاییز یا اول بهار ، تقسیم گیاه در اوایل بهار ، تهیه قلمه در تابستان و کشت بافت
آفات حشره تریپس با تغذیه از شیره گیاهی باعث ایجاد نوارهای سفید رنگ و پیچیده شدن گلبرگها می شود با استفاده از سموم حشره کش نفوذی ارگانوفسفره ها نظیر دیازینون 60% می توان با این آفت مبارزه قطعی کرد.

دمای حداقل 8 – 10 °c
بیماری ها پوسیدگی پی تیومی ریشه ، سوختگی بوتریتیسی ، سفیدک پودری ، لکه برگی باکتریایی

مراقبت و نکات باغبانی
 از آبیاری زیاد پرهیز شود و فواصل آبیاری با خشک شدن خاک سطحی گلدان تنظیم شود . خاکهای مرطوب با زهکشی نامناسب باعث پوسیدگی ریشه و طوقه در ژربرا میشود .

توضیحات
 زمان اصلی گلدهی آن اوایل تابستان تا اواخر پاییز می باشد ولی در بهار و زمستان نیز آن را به گل می نشانند. (کاشت گلخانه ای). ژربرا زود به گل دهی می رسد ، پس از دو ماه از زمان کاشت ، گل ژربرا را می توان برداشت کرد ، و این روند تا 5/2 یا 3 سال ادامه دارد .

منبع:

کانال تلگرامی ترویج و آموزش کشاورزی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۱
atrak kood

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی