اترک کود

تولید کود های شیمیایی و کلات های فلزی با عملکرد بالا

اترک کود

تولید کود های شیمیایی و کلات های فلزی با عملکرد بالا

شرکت اترک کود در بازار محصولات کشاورزی در مدت کوتاهی توانسته به کمک دانشجویان جوان صنعت کشاورزی و شیمی گامی کوچک در تولید و فروش انواع کود کامل خاکی شامل NPK ها، انواع چالکود، انواع NPK های هیدروپونیک و کلاتها بصورت فله ای و بسته بندی بنا به درخواست خریداران بردارد.

پیوندهای روزانه
پیوندها

تهران - ایرنا - رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی موجب افزایش 25 تا 30 درصدی تولید غلات کشور به ویژه گندم و جو آبی و دیم طی سه سال دولت یازدهم شده است.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی افزود: افزایش 10 تا 15 درصدی تولید برنج کشور، کاهش 55 تا 60 درصدی هزینه های تولید این محصول و اقتصادی شدن تولید آن نیز مرهون بکارگیری مکانیزاسیون است.
وی در عین حال ورود 79 هزار دستگاه انواع تراکتور در مزارع و باغات طی دولت یازدهم را در تاریخ کشاورزی ایران بی سابقه خواند.
وی اظهارداشت: در این مدت دو هزارو 300 دستگاه انواع کمباین برداشت غلات، نزدیک به 4500 دستگاه کمباین برنج، بیش از 12 هزار و 800 دستگاه انواع بذر کار غلات نزدیک به 2380 دستگاه نشاکار برنج و بیش از 97 هزار دستگاه انواع سمپاش به عرصه کشاورزی تزریق و در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.
عباسی با اذعان به این که ورود ماشین ها و ادوات کشاورزی منجر به افزایش سطح عملیات مکانیزه در اراضی کشور شده است، گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از دو میلیون و 570 هزار هکتار به سطح کاشت مکانیزه کشور، بیش از یک میلیون و 280 هزار هکتار به سطح عملیات سمپاشی، بیش از290 هزار هکتار به سطح برداشت مکانیزه برنج با کمباین افزوده شده است.
این مقام مسوول اضافه کرد: در این مدت 142 هزار هکتار نیز افزایش سطح نشا کاری برنج داشته ایم.
وی تصریح کرد: برای نخستین بار در دولت یازدهم مکانیزاسیون به تمام زیر بخش های تولیدی بخش کشاورزی تسری پیدا کرده و این در حالیست که در گذشته به طور صرف در حوزه زراعت متمرکز بوده ایم.
عباسی افزود: در دولت یازدهم مکانیزاسیون در بخش های باغبانی، دام و طیور، آبزی پروری، جنگل و مرتع و منابع طبیعی و گیاهان دارویی توسعه پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، در دولت یازدهم اعتبارهای بخش مکانیزاسیون کشاورزی برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محوریت اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال 1392 با چهار خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در کشور راه اندازی شد.
خط اول اعتباری در سال 1392 به ظرفیت هفت هزار و 500 میلیارد ریال(750 میلیارد تومان) تخصیص یافت و به طور کامل جذب شد.
خط دوم اعتباری به میزان هشت هزار میلیارد ریال (800 میلیارد تومان) در سال 1393تخصیص یافت که تاکنون 94 درصد آن جذب شده است.
خط سوم اعتباری در سال 1394 به میزان 10 هزار میلیارد ریال( یک تریلیون تومان) بود که حدود 65 درصد آن تامین و جذب شد.
خط اعتباری چهارم که در سال 1395 تخصیص یافت 12 هزار میلیارد ریال(1200 میلیارد تومان) بود که در نیمه نخست سالجاری حدود چهار و 600 میلیارد ریال (460 میلیارد تومان) آن جذب شد.
برآورد شده بود تا پایان سال 1395 با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در این بخش سرانه توان ماشین آلات اراضی کشاورزی به ضریب 1.62 صدم اسب بخار در هکتار برسد.
افزایش بیش از دو میلیون و 100 هزار هکتار کشت مکانیزه غلات، رشد بیش از یک میلیون و 400 هزار هکتار سمپاشی پشت تراکتوری، افزایش 241 هزار هکتار برداشت مکانیزه برنج، افزوده شدن نزدیک به 60 هزار تراکتور به ناوگان تراکتورهای کشور و در نهایت به کارگیری بیش از یک هزارو 100 دستگاه انواع کمباین برداشت غلات در مزارع کشور در سه سال اخیر از عمده دستاوردهای حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در دولت تدبیر و امید بوده است.
برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک (Join Comprehensive Plan of Action)، در 23 تیر 1394 پس از 20 ماه مذاکرات فشرده و سخت که از آن به عنوان مذاکرات قرن نام برده می شود، بین ایران و کشورهای 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) به امضا رسید.
این توافق در 29 تیرماه 1394 با تصویبت قطعنامه 2231 در شورای امنیت سازمان ملل ماهیت حقوقی پیدا کرد و بدین ترتیب، 6 قطعنامه قبلی این شورا علیه ایران را لغو کرد. اتحادیه اروپا نیز در همان روز برجام را تایید کرد.
برجام در 19 مهرماه 1394 در قالب قانون «اقدام متناسب و متقابل ایران در اجرای برجام» به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و با تایید شورای نگهبان در 23 مهرماه برای اجرا به دولت ابلاغ شد.
این توافق از 26 دی ماه 94 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اجرای تعهد ایران در حوزه هسته ای، با برچیده شدن همه تحریم های ایران مرتبط با موضوع هسته ای به مرحله اجرا رسید.
اقتصام**9186 * 1579*خبرنگار: هما همت خواه * انتشار : مرضیه فاتحی

منبع:

http://www.irna.ir/fa/News/82532198/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۷
atrak kood

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی